کد مطلب:137452 شنبه 1 فروردين 1394 آمار بازدید:162

ظلم به اهل بیت
به امام حسین علیه السلام گفتند: یابن رسول الله! چگونه صبح كردی؟

فرمود: «ما اهل بیت در بین قوم خویش، شب را به صبح آوردیم در حالی كه مثل قوم بنی اسرائیل در میان آل فرعون، فرزندانمان را می كشند و زنانمان را زنده رها می كنند. صبح كردم در حالی كه بهترین افراد بشر بعد از محمد صلی الله علیه و اله بالای منابر لعن و نفرین می شوند و به دشمنان ما، مال و شرف (دنیوی) بخشیده و دوستان ما را تحقیر می كنند و حقشان را ضایع می نمایند؛ و البته مؤمنان همیشه در رنج و سختی هستند!

و شب را به صبح رساندم در حالی كه عجم (حكومت و سلطنت) را حق عرب می داند چه این كه محمد صلی الله علیه و اله از عرب بوده است، و نیز عرب هم حقی را برای قریش قائلند؛ زیرا محمد صلی الله علیه و اله از این قبیله مبعوث شده بود، اما هیچ كس حق ما را نشناخته و خلافت را حق ما اهل بیت نمی داند».

در زمانی كه غیر عرب، با بودن عرب از آن جهت كه آنها به پیامبر صلی الله علیه و آله نزدیكترند، برای حكومت و خلافت سبقت و پیشی


نمی گرفتند، و نیز عرب با بودن قریش از آن جهت كه پیامبر صلی الله علیه و اله از آن قبیله بود، طرف خلافت نمی رفتند؛ پس به طور حتم، این منطق حكم می كند كه قریش هم با بودن اهل بیت كه نزدیكترین افراد قریش به رسول خدا صلی الله علیه و اله و مستحق ترین آنها به خلافت بودند، نزدیك خلافت نمی رفتند! و امرشان را شنیده واطاعت می كردند. این است عقیده ی شیعه درباره ی اهل بیت عصمت و طهارت.

این عقیده - چنانكه ملاحظه می كنید - نتیجه ی طبیعی منطق كسانی است كه منكر حق اهل بیت هستند! و نیز مدلول قهری دلیل كسانی است كه برای استدلال خود بر آن تكیه زده اند. به همین خاطر است كه بارها به ثبوت این حق برای اهل بیت ناخودآگاه اعتراف كرده اند.